בכל הקשור לחוקי התמ״ת חלוקת הגילאים היא מאוד ברורה . ניתן לצלם ילד רק לאחר שחגג יומולדת שנה לפחות. בכל הפקת פרסום יצטרכו ההורים למלא טפסי תמ״ת בהם הם יחתימו בן השאר את עצמם, רופא, גננת או מנהל מוסד רפואי במסגרת לימודי חובה בלבד (כלומר ילדים בגן חובה ומעלה בלבד) וכמובן גם את הילד במידה ומלאו לו 6 שנים. התנאים ושעות העבודה היומיות והחודשיות משתנים בהתאם לגיל הילד. אם כך כיצד נדע כמה מותר לילד שלנו להצטלם? או לחילופין מה הזכויות שאנחנו כמפיקים צריכים להעניק לילדים שמצטלמים בהפקה שלנו.

חלוקת הגילאים מבחינת חוקי התמ״ת היא בין שנה לשש, שש עד שתים עשרה ושתים עשרה עד חמש עשרה. מעל גיל חמש עשרה חברת ההפקה אינה מוגבלת מבחינת התמת בשעות עבודה ומנוחה מיוחדות (אלא כמו כל עבודה אחרת). בין גיל שנה לשש יכול הילד להצטלם אך ורק 4 שעות. במידה והילד עדיין לא במסגרת לימודי חובה (גן חובה ומעלה), או לחילופין הוא במסגרת לימודי חובה אבל מדובר בימי חופשה מהבית ספר, הוא יכול להצטלם גם בבוקר והחל מהשעה 8:00 בבוקר בלבד (לא לפני). במידה והילד במסגרת לימודי חובה ומדובר בימי לימודים, הוא יוכל להצטלם רק בתום שעות הלימודים. מגיל שנה עד גיל שש יכולים הילדים להצטלם הכי מאוחר עד השעה 18:00 בערב והם זכאים להפסקות מנוחה ושינה לפי הצורך שלהם ולפחות שעה וחצי במצטבר מתוך יום הצילום. ילד בגיל שנה עד שש יכול להצטלם במצטבר כ10 שעות חודשיות (גם בתקופת לימודים וגם בזמן חופשה) ויש לקחת זו בחשבון בפרוייקטים ארוכי טווח (בהם יש צורך במספר ימי צילום חודשיים), או לחילופים כאשר מספר מעסיקים רוצים לצלם את אותו ילד במסגרת אותו חודש. חשוב לזכור שילדים בגיל הזה הם קטנים ולא צפויים, רובם עדיין רגילים לישון בשעות הצהריים ויש לקחת בחשבון זאת בבואנו לתאם ילדים בגיל הזה לצילומים שלנו. לרוב מומלץ להזמין לפחות שני ילדים לאותו תפקיד כדי לאפשר גיבוי במידה וילד מסויים לא יצליח להצטלם.

ילדים בגילאים שש עד שתים עשרה נמצאים כולם במסגרת לימודי חובה ולכן מוגבלים לצילומים רק לאחר שעות בית ספר (למעט בימי חופשה מהלימודים, בהם הם יכולים להצטלם מהבוקר). במסגרת יום לימודים הם יכולים להצטלם על פי חוק עד 5 שעות, כאשר במסגרת יום חופשה מלימודים הם יכולים להצטלם עד 6 שעות. בכל מקרה יום הצילום לילדים בגיל שש עד שתיים עשרה לא יעבור את השעה שמונה בערב לכל המאוחר (כלומר שילדים לא יכולים להצטלם בשעות הלילה המאוחרות). לילדים בגיל הזה מגיעה הפסקה של עשר דקות לאחר כל שעת עבודה, כאשר הפסקה אחת במהלך יום הצילום תהיה של לפחות חצי שעה (לרוב בארוחת הצהריים). ילדים בגילאי שש עד שתים עשרה יכולים להצטלם בתקופת לימודים עד 12 שעות חודשיות ובתקופה שבה אין לימודים עד 36 שעות חודשיות.

ילדים בגילאי שתים עשרה עד חמש עשרה נמצאים אף הם כולם במסגרת לימודי חובה ולכן יוכלו גם כן להצטלם רק אחרי שסיימו את לימודיהם בבית הספר, אלא אם מודבר בימי חופשה ואז הם יוכלו להצטלם כבר בשעות הבוקר. ילדים בגיל זה יוכלו להצטלם 6 שעות בימים שבהם יש לימודים ו7 שעות בימי חופשה. בימי לימודים יוכלו להצטלם עד 15 שעות חודשיות ובתקופת שבה ישנה חופשה מלימודים יוכלו להצטלם עד 70 שעות חודשיות. שאר התנאים מבחינת שעת סיום הצילומים וההפסקות שמגיעות לילדים זהים לחלוטין לתנאים של ילדים בגילאי שש עד שתים עשרה.

מעל גיל 15 הילדים אינם מוגבלים בחוקי תמ״ת מיוחדים, יכולים להצטלם גם בבקרים בימים שבהם יש לימודים, יכולים להצטלם בלילה ומשמעותית יותר שעות (כמובן בתשלום ולפי תנאי עבודה רגילים – שעות נוספות, חג, לילה וכו׳). חשוב שהסוכנות לייצוג ילדים שלכם תכיר את החוקים ואת התנאים המיוחדים המגיעים לילדים בימי צילום, וזאת כדי שתוכל להגן על ילדכם ולדאוג שהמפיקים שומרים על החוקים הללו ועל זכויותיהם של ילדכם.