בישראל חוקי התמ״ת מגבילים את צילומי הילדים בגילאים, שעות מנוחה ועבודה יומיות וחודשיות ועוד. תינוק יכול להצטלם מגיל שנה בלבד. מה שאומר שאם הילד עדיין לא בן שנה ויום לפחות הוא לא יוכל להצטלם בארץ. במידה וילדכם כבר בן שנה ורשמתם אותו לסוכנות לייצוג ילדים והנה הגיעה העבודה הראשונה שלו ואתם לא יודעים למה לצפות? איך להכין אותו? מה לקחת איתכם? המאמר הזה במיוחד בשבילכם.

יום הצילום מורכב מצילום בפועל ולא מעט זמן המתנה. מומלץ קודם כל לקחת איתכם פעילות לתינוק בזמן שבו תאלצו להמתין לתורכם להצטלם. משחק, ספר או כל פעילות שאינה מרעישה תתקבל בברכה ותעסיק את ילדכם בזמן שבו לא תהיה לו תעסוקה (במיוחד במידה ומדובר בצילומי וידאו שבהם מקליטים סאונד ויבקשו מכם להיות בשקט). גם בזמן הצילומים יעזור אם יהיה לכם צעצוע אהוב, בו יוכלו להשתמש, כדי למשוך את תשומת ליבו אל המצלמה על פי הצורך של ההפקה. במרבית ימי הצילום בארץ, שבהם מזומנים תינוקות, יהיה בעל מקצוע על הסט, שנקרא מפעיל ילדים. המפעיל ידאג שהבייבי שלכם ישתף פעולה עם ההפקה, על ידי משחקים וצעצועים ויגרום לו לבצע את צרכי ההפקה בדרך נעימה וכיפית במיוחד. חשוב מאוד לשים לב שהילד נהנה על הסט ולא סובל, בוכה או מתוסכל. במידה והילד לא מביע רצון להצטלם מומלץ לא לכפות עליו ולוותר על הצילומים ולנסות שוב בפעם הבאה.

אלמנט חשוב לא פחות בהקשר של ימי צילום ותינוקות / פעוטות הוא נושא התזונה. ברוב הסטים יהיה מזון כלשהו כמו נשנושים, שתייה, חטיפים, פירות, אך לא תמיד סוג מזון זה מתאים לגילו של ילדכם המוזמן לצילומים. על כן מומלץ מאוד להכין לילד קופסא עם מאכלים אותם הוא יכול לאכול ואשר ישביעו אותו ויתנו לו אנרגיה בצילומים. ימי הצילום הם ימים ארוכים ומפרכים לעיתים וחשוב שילדכם יהיה שבע ומרוצה. ילד שבע מצטלם הרבה יותר טוב מילד רעב. מומלץ לדאוג להאכיל את התינוק/פעוט לפני שיוצאים לצילומים כדי שכבר יגיע לצילומים שבע ויהיה במצב רוח טוב וכך גם הרושם הראשוני שיותיר יהיה חיובי.

כמו כן במידה וילדכם רגיל לישון במהלך היום, נסו לגרום לו לישון לפני שאתם מגיעים לצילומים כדי שיגיע רענן ומוכן. במידה וילדכם ישן צהריים חשוב לעדכן מראש את צוות ההפקה בשעות השינה שלו, כדי שיוכלו לתאם את זמני הצילום וההפסקה בהתאם לצרכים של ילדיכם. ככל שילדכם יהיה עירני יותר כך הוא ישתף פעולה טוב יותר, יהנה יותר והצילומים יהיו פורים ואפקטיביים יותר. המלצה נוספת היא להגיע לסט מעט לפני שהצילומים אמורים להתחיל. ילדים הם חשדנים ובוחנים מטבעם ובמידה ותתנו להם כמה דקות להתרגל למקום החדש, לאנשים על הסט, הם יהיו נינוחים יותר בשעת האמת כשיצטרכו לצלם אותם.