הצורך בילדים שחקנים קיים בכל סוגי המדיות. יש צורך בילדים לפרסומות, ילדים לתפקידים בסדרות, וילדים לסרטי קולנוע. לרוב תהליך הקבלה והמיון יכלול סוג מסויים של אודישן. בחלק מהמקרים האודישן יהיה אודישן פרונטלי מול מלהק, אך לעיתים יבקש המלהק באופן ראשוני אודישן מצולם ביתי של ילדכם. אודישן ביתי מצולם מקל מאוד על ההורה, מכיוון שהוא מאפשר לבחון את הילד בסביבתו הביתית והנוחה באופן ראשוני ובכך למנוע טרטור מיותר ולעיתים אף מרוחק מאוד, כמו בהגעה פיזית לאודישן. כמו כן אודישן ביתי לא מצריך המתנה ממושכת לאודישן והוא מאפשר לילד להיות הכי טיבעי שיכול, בשל העובדה שאדם מוכר מצלם אותו ולא אדם זר, כמו באודישן פרונטלי מול מלהק.

אל מול כל היתרונות של אודישן ביתי עומדים גם החסרונות שלו והם – לא תמיד ההורים יודעים בהכרח כיצד לצלם את הילד נכון, כיצד להאיר את הילד בצורה שבה הצבעים והתאורה יהיו נכונים וטבעיים וכמו כן כיצד להדריך את הילד לבצע נכון את דרישות האודישן ולכן ילדים רבים נפסלים, רק בשל חוסר היכולת הטכנית של ההורה לצלם את האודישן (ויכול מאוד להיות שמול מלהק הילד היה עובר את האודישן). כדי שתוכלו לצלם את ילדכם באופן שיטיב עימו, יאפשר לו להמחיש את כישוריו ויעלה את סיכוייו להיבחר לתפקיד, עליכם ליישם מספר שלבים.

בשלב הראשון – העמדה ותאורה. מומלץ להושיב את הילד על כסא נוח, על רקע קיר לבן ונקי מאביזרים וחפצים. מומלץ לא לצלם את הילד באמצע חלל כאשר מאחוריו יש עומק של בית ורהיטים. כאשר הילד יושב על כסא ומאחוריו קיר לבן או בהיר המיקוד שלנו כצופים יהיה רק בו. חשוב מאוד שהפנים שלו יהיו מוארות באופן טיבעי (אור צהוב או לבן) ושהצבעים שנראה על המסך יהיו צבעים טיבעיים (לא חום מידי ולא כחול מידי). מומלץ מאוד להשתמש בפנס חיצוני קבוע כמו לדוגמא- רינג לייט. רצוי לצלם את האודישן באמצעות טלפון נייד עם מצלמה טובה (ולא באמצעות מצלמה רגילה, משום שהקבצים שלה גדולים לרוב ומקשים על שליחת האודישן לאחר מכן). את הטלפון יש למקם קרוב לילד ופרונטלית אליו במצב אופקי (כמו סרט קולנוע). בסופו של דבר הפריים שאמור להתקבל במצלמה הוא של חלקו העליון של הילד בלבד (בטן ומעלה), כשמסביבו הרקע הוא של הקיר הלבן. לא מומלץ לצלם את הילד רחוק מידי משום שעיקר האודישן הוא התמקדות בפניו של הילד והבעותיו.

בשלב השני – למידת התפקיד. חשוב מאוד לבצע חזרות על התפקיד ולא משנה מה גודלו או היקפו. במידה ומדובר רק בהצגה עצמית וביצוע הבעת פנים מסויימת, או תגובה מסויימת, מומלץ לבצע חזרה לפני הצילום. יש להסביר לילד בצורה פשוטה ומפורטת את מהלך הפעולות שהוא אמור לבצע. במידה ומדובר באודישן שמשלב טקסט, חשוב מאוד ללמד את הילד את הטקסט בע״פ, בטרם ניגשים לצלם את האודישן. במהלך העבודה וההכנה לביצוע האודישן, צריך ללמוד את הטקסט ואת הפעולות וליישם אותן, תוך כדי שהילד יושב פרונטלי מול המצלמה, ללא תנועות פיזיות שלו בחלל. המצלמה במהלך כל האודישן נשארת קבועה במקום וכך גם הילד. גם אם רשומות בטקסט פעולות כמו ״הילד נכנס מהדלת ומתיישב בשולחן האוכל לאכול״ את כל האודישן נצלם כשהילד כבר יושב על הכסא. אין צורך עקרוני באביזרים כמו למשל קערת אוכל וכף (במקרה והילד צריך לאכול בסצינה) והילד יכול לשחק כאילו הוא אוכל בפנטומימה במקרה שכזה. מומלץ מאוד להשתמש בחצובה לנייד כך הסרט יהיה יציב ולא ירעד וכמו כן ידינו יהיו חופשיות וכך נוכל להקריא לילד בנוחות את הטקסטים של הדמויות האחרות בתסריט והוא יוכל להגיב את הטקסטים שלו. חשוב מאוד לבצע חזרות לפני הצילום וכמו כן לצלם מספר מסויים של טייקים לפני השליחה של האודישן למלהק או לסוכנות של הילד. כך תוכלו לבחור בסופו של דבר את הטייק הטוב ביותר ואותו להעביר.

בשלב השלישי – למצוא את הייחוד של הילד. כל מלהק שמבקש אודישנים מצולמים מילדים, לרוב יקבל לידיו עשרות אם לא מאות אודישנים מצולמים. כדי להצליח להתבלט ולהיבחר כאופציה לתפקיד, עליכם למצוא את הייחוד של ילדכם ולהבליט אותו במהלך האודישן. הורים רבים חושבים בטעות, שכאשר התפקיד של הילד כולל טקסט, מספיק ללמוד את הטקסט וכאשר הילד יודע אותו בע״פ הוא מוכן לאודישן. אך למעשה רוב האודישנים המצולמים לתפקידים השונים נפסלים, זאת משום שהילד אומנם יודע את הטקסט בע״פ, אך הוא איננו מבין את הטקסט או משחק אותו. כל טקסט ניתן להגיד במספר אופנים – מפוחד, מתרגש, שמח וכו׳. עלינו לפענח יחד עם הילד מיהי הדמות אותו הוא משחק ומה היא רוצה להשיג והילד צריך להגיד את הטקסט באופן שמתבקש מהתפקיד. בנוסף במידה והילד יציג משהו ייחודי ממנו כגון חיוך מיוחד, הבעה ייחודית, תנועת ידיים בזמן הנכון, זה יכול למשוך את תשומת הלב של הבוחן ולהגדיל את סיכוייו של הילד להיבחר.

בשלב הרביעי – הצגה עצמית בחיוך! בכל אודישן ולא משנה לאיזה תפקיד חשוב מאוד שהילד יחייך. מומלץ ללמד את הילד להציג את עצמו בתחילת כל אודישן בחיוך. הילד צריך להגיד את שמו וגילו לפני שהוא מתחיל לבצע את התפקיד או את הטקסט.

לסיכום, לצורך הגשת אודישן מצולם ביתי מושלם, חשוב מאוד להקפיד לצלם את הילד בתאורה טיבעית, רק פלג גוף עליון על רקע קיר לבן, כשהילד מוכן ומכיר בע״פ את סדר הפעולות והתפקיד שלו וכמובן זוכר לחייך! בהצלחה…