מזל טוב! נרשמתם לסוכנות ליצוג ילדים וקיבלתם את הזימון לאודישן הראשון שלכם. במידה ונרשמתם לסוכנות טובה ואיכותית, בזימון יופיעו כל הפרטים שאתם צריכים לדעת. החל ממועד האודישן, טווח שעות בהן ניתן להגיע (חשוב להקפיד להגיע בזמן וכמה שיותר מוקדם שניתן), מיקום האודישן, תאריך הצילומים (מומלץ לבדוק שאתם אכן זמינים לצילומים בטרם תיגשו לאודישן) ואפילו תיאור הדמויות המבוקשות ותיאור התפקיד (במידה והוא כולל טקסט יופיע גם הטקסט שיש ללמוד בע״פ לאודישן). בחלק מהאודישנים הפרונטלים, כביכול לא נדרש מאיתנו להכין את הילד ונאמר לנו מפורשות שהמלהקת תתדרך את הילד באודישן מה לעשות. אך כיצד ניתן בכל זאת להכין את הילד לפני אודישן כדי למקסם את יכולותיו ולהגדיל את סיכוייו להיבחר?

אודישן הוא למעשה מבחן שבו נבדקת מידת ההתאמה של ילדכם לתפקיד. לרוב יכלול האודישן מלהק (לעיתים יצטרף אליו גם הבמאי) ומצלמה. האודישן כולו מצולם, לצורך צפייה עתידית והצגת הילד ללקוח במידה וייבחר.

נוסחת הקסם הראשונית להצלחה באודישנים, היא קודם כל ללכת לכמה שיותר אודישנים. לא להתייאש אחרי חוסר הצלחה בפעמים הראשונות ופשוט להמשיך ללכת. אודישן יכול להצטייר כחוויה מאתגרת, שבה בוחנים אותנו ואת כישורינו פנים מול פנים ולכן מאודישן לאודישן ילדכם ירגיש בטוח יותר בסיטואציה, שיכולה להיות מעט קשה ומלחיצה בפעמים הראשונות.

חשוב להכין את הילד להמתנה ממושכת במידת הצורך ולדאוג שיגיע לאודישן שבע, רגוע, ועירני. מומלץ לקחת לו פעילות לזמן ההמתנה כמו ספר, סרט לצפייה בנייד, משחק שהוא אוהב וכו. במידה ובזימון לאודישן לא הופיעה דרישה ללבוש מסויים, מומלץ להלביש לילד בגד ייצוגי אך נוח. הילד צריך להראות במיטבו, מסורק, נקי למראה, אך עדיין שיהיה לו נוח בחדר האודישנים ולא ירגיש חנוק או מוגבל בגלל בגד לא נכון.

מרבית הבוחנים/ות יבקשו מכם להישאר בחוץ במידה והילד בגיל שלוש ומעלה (מתחת לזה לרוב אתם תכנסו איתו לאודישן ותסייעו לו). דרישה זו היא לטובת הילד, משום שמרבית הילדים מתנהגים בצורה לא טיבעית, כאשר ההורים שלהם איתם בחדר האודישנים. מומלץ להכין את הילד מראש, כי הוא ייכנס לחדר עם אדם זר שייבחן אותו לתפקיד. חשוב להסביר לילד שבחדר תהיה מצלמה והוא יצטרך לבצע את האודישן מול מצלמה ולפנות אליה. במידה ובזימון לאודישן קיבלתם טקסט או הנחיה להכין קטע ריקוד או שירה, מומלץ להתכונן עם הילד טוב לפני האודישן, כך שיכיר את הטקסט/שיר בע״פ. חשוב מאוד לנסות להבין יחד עם הילד מה הייחוד שלו וכיצד הוא יוכל להעביר את הטקסט, או קטע ההופעה שלו בצורה ייחודית ובלתי נשכחת. חשוב לזכור שאודישן הוא תהליך של מספר דקות לכל היותר ושבכל אודישן ייבחנו בין עשרות עד מאות ילדים נוספים וכדי שהמלהקת תזכור את ילדכם, הוא חייב להשאיר עליה רושם בפרק זמן קצר יחסית.

במידה ואינכם רשומים כראשונים באודישן, נסו לעקוב אחרי ילדים שיוצאים מהאודישן ולשאול אותם מה התבקשו לעשות בחדר האודישנים, באופן הזה תוכלו לכוון את הילד למה לצפות ואולי להכין אותו למה שיתבקש לבצע באודישן. לאחר האודישן נסו לדובב את הילד לספר איך היה לו, איך הרגיש באודישן. חשוב להבהיר לילד שהמטרה שלו היא לבצע אודישן הכי טוב שהוא מסוגל והבחירה בסופו של דבר לרוב לא קשורה באופן ישיר אליו, או לכישוריו. לעיתים הבחירה נעשת משיקולי התאמה לדמויות אחרות ושיקולים מקצועיים אחרים ולכן גם אם לא ייבחר לתפקיד שאליו נבחן, זה לא מעיד עליו או על כשרונו ותמיד שווה להמשיך לנסות ולרכוש ניסיון נוסף באודישנים הבאים.

לאחר האודישן מומלץ לא להתעסק בתוצאות האודישן וללמד את הילד, שכל אודישן הוא חלק מניסיון וחלק מתהליך לימודי. מומלץ להנמיך ציפיות, כדי לא לאכזב את הילד, במידה ולא יתקבל לתפקיד. כך במידה וכן יתקבל זו תהיה הפתעה לטובה. מרבית המלהקים זוכרים ושומרים אודישנים של ילדים שאהבו, כך שגם אם לא יתקבל לתפקיד אליו ניגשתם, אין זה אומר בודאות שלא תצאו מורווחים, שכן יכול להיות שיתקבל לתפקיד אחר בעתיד על בסיס אותו אודישן שביצע מול המלהק.

במידה וילדכם חווה קשיים באודישן, מתקשה להיפתח, ללמוד טקסטים, מתבייש או לא רוצה ללכת, מומלץ לא לכפות עליו ללכת לאודישנים, שכן ילד שלא מעוניין מסיבה כלשהי לשתף פעולה, לא ישתף פעולה גם בחדר האודישנים וסיכויו להיבחר קטנים. מומלץ להסביר לו שזו בחירה שלו ואפשר לבצע הפסקה, עד שירגיש שוב בטוח יותר ומוכן לאודישן מוצלח.

שיהיה בהצלחה באודישן הקרוב!