החוק הראשון בבחירת סוכנות לייצוג ילדים הוא שלא משלמים שום סכום עבור ההרשמה או הייצוג. כל סוכנות שתבקש מכם דמי הרשמה, או תחייב אתכם בתשלום עבור בוק אצלה, למעשה עוברת על החוק ומומלץ לא להרשם אליה. על פי חוקי משרד העבודה לסוכנות אסור לגבות תשלום עבור הרשמה ואסור לה גם להתנות את ההרשמה בתשלום עבור שירות כלשהו (כמו צילומי בוק). הדרך הטובה ביותר לזהות סוכנות כזו היא כאשר מבקשים מכם לבצע בסוכנות בוק צילומים, להציע לסוכנות לצלם את התמונות אצל צלם פרטי ולשלוח להם תמונות. במידה והסוכנות לא תסכים ותתעקש שתצטלמו אצלה בתשלום כמובן, מומלץ לא להרשם אליה. ייצוג לא אמור לעלות כסף ובטח שלא אלפי שקלים כמו שחלק מהסוכנויות מבקשות. תמונות לייצוג ניתן לצלם בבית או אצל צלם בעבור מאות שקלים בלבד.

אז אחרי שהבנו לאיזה סוכנות לא להירשם, והגענו לסוכנות שלא מבקשת תשלום, מומלץ לבדוק מהם הגילאים אותם מייצגת הסוכנות, לאיזה סוגי הפקות היא מפנה והאם תחומים אלה רלוונטים עבורנו. חלק מהסוכנויות עובדות בעיקר עם הפקות דוגמנות וחלק בעיקר עם הפקות משחק. חשוב למצוא סוכנות שתוכל לקדם ולייצג את הילד/ה שלנו בתחומים שרלוונטים עבורנו. מומלץ להיכנס לאתר הסוכנות ולרשתות החברתיות ולראות את מידת המקצועיות של הסוכנות, כמה מיוצגים מיוצגים אצלה, לאיזה עבודות היא מפנה ומי הלקוחות שלה. כיום בעידן הרשתות החברתיות ניתן גם לפנות באופן פרטי למיוצגים בסוכנויות השונות ולהתייעץ איתם, להבין אם טוב להם בסוכנות והאם הם מרוצים ואם לא מדוע? כל אלה יעזרו לנו לקבל תמונה אמיתית של הסוכנות עוד בטרם הרשמה, כדי שנוכל לבחור טוב יותר את הסוכנות ליצוג ילדים המתאימה לנו ביותר.

אלמנט חשוב בבחירה נכונה של סוכנות ליצוג ילדים הוא החוזה. חלק מהסוכנויות יחתימו אתכם על חוזה וחלק יבקשו רק לאשר תקנון. מומלץ לקרוא טוב על מה אתם חותמים. חלק מהסוכנויות יחתימו אתכם על תקופה מסויימת של שנהשנתיים שבמהלכם לא תוכלו לעזוב את הסוכנות. חשוב מאוד לדרוש שיהיה כתוב שבהודעה מראש ניתן לעזוב את הסוכנות בכל שלב. כמו כן בחלק מהסוכנויות יחייבו אתכם בקנסות יציאה וסעיפים משונים נוספים, שמומלץ לא להסכים לחתום עליהם (הגבלת עבודות באופן פרטי, קנסות על אי הגעה לאודישנים וכו׳). הילד שלכם הוא בסך הכל ילד ואיננו חפץ למכירה. אנכם יכולים לדעת מראש מה יתאים לילדכם ומותר לכם להחליט לבדוק את התחום, האם הוא מתאים לכם ולילדכם. חשוב שתהיה גמישות מצד החוזה או התקנון, למקרה שתחליטו לפרוש מהתחום, או למקרה שהסוכנות שבחרתם פחות תתאים לכם ותרצו לנסות לעבוד עם סוכנות אחרת.

בסוכנות Go See אין צורך בחתימה על חוזה, מכיוון שאנחנו מאמינים שהילדים שמיוצגים אצלנו והוריהם צריכים לבחור ולרצות להיות מיוצגים אצלנו ולא להרגיש שמחזיקים אותם בכוח. במידה ומישהו מרגיש שהייצוג שלנו לא מספק אותו, או שהוא יוכל להצילח יותר במקום אחר, הוא מוזמן לעזוב בכל שלב בהודעה מראש במייל. במקום חוזה יישלח אלכם תקנון מפורט על תנאי העבודה מולנו וחובה לקרוא אותו במלואו ולאשרו. מערכת היחסים בין סוכנות למיוצג והוריו אמורים להתבסס על אמון מלא והצלחה הדדית, משום שרק ככה אפשר להצליח בתעשייה. שיהיה בהצלחה!